Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

niedziela, Marzec 20, 2016

Projektanci mody pracują efektywniej i wydajniej jeśli w swoim otoczeniu mają inspirującą muzę. Zdarza się tak, że porozumienie jest na tyle silne, że dochodzi do powstania konkretnych projektów. Liczy się owocna współpraca, ale także sukces projektu. Dodatkowo, znana twarz w kampanii reklamowej przyciąga uwagę, zapewnia liczne publikacje oraz przyciąga nowych klientów. Spece od PR –u i marketingu z wielką rozwagą wybierają takie osoby. Szlaki w tym biznesie przecierał Karl Lagerfeld (projektant i gwiazda – dwa w jednym), który w 2004 roku stworzył tanią odzież dla szwedzkiego giganta. Ostatnie miesiące przyniosły kilka bardzo ciekawych projektów. Warto wiedzieć kto z kim i dlaczego.

 

Rihanna i Puma oraz Manolo Blahnik

Rihanna Puma Sneakers Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

Rihanna nazywana jest „game changerem” świata mody, co oznacza, że jest dziewczyną, która wyznacza trendy, a jej osoba i wizerunek są w stanie sprzedać wszystko. Wokalistka projektowała ubrania dla sieciówki River Island oraz współpracowała z marką Jeep. O sile takiej współpracy postanowiła przekonać się także marka Puma, która zaproponowała Barbadosce stanowisko dyrektor kreatywnej. Tym sposobem, niemiecki gigant sportowy postanowi zawalczyć o klienta, który nie tylko interesuje się sportem, ale także chce być modny oraz nosić się zgodnie z trendami. Na tegorocznym nowojorskim tygodniu mody Rihanna zaprezentowała wiosenno-letnią kolekcję odzieży i butów zatytułowaną „Fenty by Rihanna” (Fenty to nazwisko piosenkarki). Jakie są tego efekty? Wystarczy wejść na stronę marki, aby dowiedzieć się, że prawie wszystkie modele butów creepers (trampki na grubej podeszwie) zostały wyprzedane. Gwiazda ma spory apetyt na sukces, ponieważ jeszcze w maju pokaże szpilki stworzone wspólnie z Manolo Blahnikiem. Buty inspirowane są  jej zamiłowaniem do dżinsu i tatuaży. Uwaga – jak ostrzega Rihanna, są tak wyzywające, że mogą grozić porwaniem ich właścicielki!

 

A$AP Rocky i Guess

asap rocky guess collaboration 1 1024x683 Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

Guess od jakiegoś czasu chylił się ku upadkowi i nic nie wskazywało na powrót czasów świetności z lat 90. Kiczowate kampanie reklamowe nudziły klientów marki, która pozostawała głęboko w tyle za konkurencją nie odnajdując się zbytnio w nowym stuleciu. Musiał pojawić się ktoś, kto nada marce powiewu świeżości. Tą osobą okazał się młody raper – A$AP Rocky, rocznik ’88, który stworzył kapsułową kolekcję inspirowaną właśnie latami 90., oczywiście w nowej szacie graficznej. Guess Originals to nowy pomysł właściciela marki, Paula Marciano, którego celem jest współpraca ze świetnie ubranymi gwiazdami, które zasiadają w pierwszych rzędach pokazów mody. A$AP Rocky idealnie wpisuje się w ten plan – w swoim utworze „Fashion Killa” zgrabnie rapuje o ulubionych domach mody. Artysta będzie firmował odzież inspirowaną stylem ulicznym, czyli denim z lat 90., obszerne bluzy z kapturem oraz kostiumy kąpielowe. Wypatrujcie logomanii z napisem „GUE$$”.

 

Kanye West i Adidas

ADIDAS X KANYE WEST YEEZY SEASON 1 Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

O tej współpracy za każdym razem trąbią wszystkie media na całym świecie. Kanye West zaprezentował już trzy odsłony swojej kolekcji Yeezy stworzonej we współpracy z Adidasem, a za każdym razem pojawiają się maniacy gotowi stawać w długich kolejkach rodem z PRL-u, aby tylko zdobyć wymarzone buty oraz odzież. Jeśli w lutym widzieliście w Warszawie tłumy pod sklepem Warsaw Sneaker Store przy ul. Szpitalnej, to wszystko sprawka Westa. Chociaż raper żyje ponad stan i niedawno o pomoc finansową prosił samego Marka Zuckerberga, na brak ofert pracy nie może narzekać. Ostatnie plotki donoszą, że najnowszą kolekcję stworzy z marką Ikea! Czekam, co z tego wyniknie. Na pewno nie umknie niczyjej uwadze, biorąc pod uwagę rozmach ostatniego pokazu Yeezy zaprezentowanego w Madison Square Garden – 20 tysięcy gości i 20 tysięcy oglądających live streeming. Kanye przecież nie należy do skromnych.

 

Florence Welch i Gucci

7 florence welch gucci Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

Nikt nie spodziewał się, że mianowanie nieznanemu nikomu projektanta akcesoriów na stanowisko dyrektora kreatywnego marki, spowoduje taki wzrost pożądania marki Gucci. W przeciwieństwie do swoich poprzedników Alessandro Michele porządnie ubrał (nie rozebrał) swoje klientki, przekonując wszystkich, że babciny styl także może być niezwykle seksi. Projektant poddał markę Gucci totalnemu rebrandingowi, a trendy z lat 70. przełożył na współczesny język mody. Plisowane spódnice midi, spodnie dzwony, małe sweterki i koszule z wielkimi kołnierzami, berety, buty na słupku, małe kuferki oraz przeskalowane okulary, stały się znakiem rozpoznawczym włoskiej marki. Z tego powodu idealną ambasadorką marki okazała się być rudowłosa Florence Welch – wokalistka zespoły Florence and the Machine. Piosenkarka została twarzą akcesoriów i jako jedyna z całego zestawienia nie brała udziału w procesie projektowania. Mimo tego, taka kooperacja jest autentyczna i przysporzy Gucci jeszcze więcej fanów. Retro styl znanej artystki, perfekcyjnie wpisuje się w nową wizję marki.

 

Beth Dito i Jean Paul Gaultier

untitled article 1450176304 Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

Amerykańska wokalistka i francuski projektant przyjaźnią się od dawna, ale dopiero dwa miesiące temu ogłosili, że razem zamierzają zaprojektować kolekcje ubrań dla klientek, których figura przypomina rozmiary Beth. Jean Paul Gaultier zawsze zapraszał Dito na pokazy do Paryża, dając jej okazję do spróbowania swoich sił na wybiegu. Wokalistka poczuła się w tej roli tak pewnie, że postanowiła zostać projektantką. Tuż przed promocją zapewnia, że marzyła jej się kolekcja plus size, ponieważ uważa, że większe kobiety nie mają zbyt wielu szans na nabycie modnych rzeczy w przystępnej cenie. Jej projekty to tuniki przyozdobione słynnym gorsetem Madonny, zaprojektowanym specjalnie przez Gaultiera w 1990 roku. Projektant wtórował wokalistce zespołu Gossip Girl dodając, że kocha wszystkie kobiety, a wspierać chce szczególnie te powyżej rozmiaru 40.

 

Projekty krajowe

areta Gwiazdy projektują dla marek – najciekawsze współprace tego sezonu

Współprace w branży mody zazwyczaj opłacają się obu stronom. Wystarczy spojrzeć na wspomniany już H&M, który cyklicznie podejmuje się kolejnych wyzwań. W Polsce były kolekcje odnoszące sukcesy, takie jak odzież i dodatki Mohito stworzone z Mają Sablewską czy Anją Rubik oraz buty Reebok Ventilator zaprojektowane przez Aretę Szpurę z Local Heroes. Zdarzały się też spektakularne  – marka UEG z japońskim Comme des Garçons (wykorzystująca grafiki Filipa Pągowskiego) oraz mniej udane – Gosia Baczyńska dla Rossmana. Jedno jest pewne – będą obecnie coraz częściej, zarówno te bardziej komercyjne, jak i te o charakterze artystycznym, a ich promocja stanie się coraz bardziej wyraźna. Dla kupujących to czasami jedyna okazja, aby nabyć rzecz od podziwianej i szanowanej gwiazdy.

 

Zdjęcia – vogue.com, materiały prasowe