VICTORIA OZNACZA ZWYCIĘSTWO

środa, Październik 8, 2014

Kolejna kolekcja ready-to wear, stworzona przez Victorię Beckham na wiosnę-lato 2015 ugruntowuje pozycję Brytyjki w świecie mody. Otwarcia kolejnych butików oraz flagowego 25 września w Londynie dowodzi jak dobrze ma się biznes, w który początkowo nikt nie wierzył.  Beckham pracuje z ponad 100 osobowym zespołem w głównej siedzibie marki, w londyńskiej dzielnicy Battersea, którym sama kieruje – niestrudzona i wciąż pełna pomysłów.

Sierpniowa okładka w brytyjskim Vogue, już dziewiąta z kolei, pokazuje jak ciężko na swój sukces pracuje ta pozornie krucha kobieta, która obecnie jest uosobieniem szyku i elegancji. W towarzyszącym sesji wywiadzie szczerze mówi o tym jak trudnym zadaniem było przebicie się na szczyt w świecie mody i jakie ma plany na przyszłość. Zgodnie z danymi portalu Business of Fashion jej firma w roku 2013 zanotował obrót na poziomie 30 milionów funtów. Kalendarz wypełniony po brzegi, ciągłe podróże, a do tego mąż i czwórka dzieci.

Transformacja z gwiazdy sceny muzycznej w cenioną projektantkę mody nie była łatwa. Pomimo wielu sukcesów i zdobycia prestiżowych nagród przemysłu modowego, od wielu lat nie milką głosy mówiące, że marka Victoria Beckham jest sztucznym wytworem specjalistów od marketingu i konstrukcji ubioru, niemającym wiele wspólnego z osobą sygnującą swoim nazwiskiem całe przedsięwzięcie. Plotkowano nawet, że za projekty Beckham odpowiedzialny jest nie kto inny jak sam Roland Mouret.

Do dziś dobrze pamiętamy fascynację zespołem Spice Girls, Grupa składająca się z pięciu dziewczyn była swego rodzaju odpowiedzią na zatrzęsienie rynku muzycznego męskimi formacjami wokalno-tanecznymi. Już teledysk Wannabe, z początków kariery zespołu, wyraźnie prezentował styl ubierania się oraz kierunek modowy każdej z dziewczyn. Już wtedy dwudziestoparoletnia Victoria Beckham była, na tle pozostałych członkiń zespołu, uosobieniem elegancji, prezentując najczęściej krótkie jednobarwne sukienki, dzięki czemu zyskała przydomek Posh Spice.

Z czasem jej styl zaczął nabierać kolorów, a stroje odsłaniać więcej ciała, przez co stała się raczej dziewczyną Cavalli’ego aniżeli Klein’a. Sztuczna opalenizna, długie doczepiane włosy i nienaturalny biust, w towarzystwie wiecznie skwaszonej miny brytyjskiej diwy nie przysparzały Victorii fanów.

Tak naprawdę nie wiadomo, czy współpraca z projektantami mody, czy małżeński duet z Davidem Beckhamem, czy może niezbyt udane początki solowej kariery w latach 2000-2002 popchnęły Posh w kierunku mody. Z pewnością przeprowadzka do Stanów Zjednoczonych okazała się przełomowym momentem w życiu Beckhamów.

W październiku 2006 roku Victoria wydała poradnik modowy, który stał się bestsellerem. Wskazówki dotyczące stroju, makijażu oraz dodatków zostały opatrzone zdjęciami takich gigantów fotografii jak Mario Testino, Annie Leibovitz czy Steven Meisel. Od tego momentu, przez zacieśnienie współpracy z projektantami mody oraz magazynem Harper’s Bazaar, Victoria rozpoczęła ekspansję na rynek modowy. Zaprojektowanie linii okularów przeciwsłonecznych, limitowanej edycji odzieży dla Rock & Republic, wypuszczenie perfum Intimately Beckham, a także toreb i akcesoriów, umocniło pozycję Victorii w wymagającym świecie mody. Był to najlepszy czas na zaprojektowanie pierwszej kolekcji odzieży z denimu. Tak też się stało! W 2007 roku została ona wprowadzona na rynek amerykański. W tym samym roku Posh otrzymała nagrodę brytyjskiego wydania magazynu Glamour dla Kobiety i Przedsiębiorcy roku (British Glamour Magazine Awards, for Woman of the Year and Entrepreneur of the Year). Victoria jednocześnie zamieniła zamiłowanie do mody proponowanej przez Cavalli’ego na bardziej dystyngowane stroje Rolanda Moureta oraz Marca Jackobsa, których to obojga kolekcji była twarzą w 2008 roku. Boom na okładki z Victorią, w sześciu różnych wydaniach Vogue’a na świecie, był jedynie dowodem na istnienie nowej ikony mody i autentycznie rozpoczął jej karierę, jako projektantki mody.

Pierwsza kolekcja Posh na wiosnę/lato 2009, zaprezentowana na nowojorskim Tygodniu Mody, składająca się wyłącznie z sukienek, utarła nosa sceptykom, próbującym doszukać się kiczu i braku pomysłu na nową markę. Victoria reklamowała swój nowy biznes twierdzeniem, że nigdy nie zaprojektuje niczego czego nie chciałaby sama ubrać i to jest wyznacznik dopuszczenia jakiegokolwiek modelu do kolekcji. Marka znalazła swoje fanki wśród znanych nazwisk takich jak: Michelle Williams, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, czy Blake Lively.

W 2010 roku marka wprowadziła do sprzedaży także torby oraz płaszcze. Zwieńczeniem ciężkiej pracy w przemyśle modowym było przyznanie marce Victoria Beckham głównej nagrody w kategorii Best Designer Brand of the Year (marka designerska) podczas gali British Fashion Awards 2011, co potwierdziło, że wyprzedza ona takie brandy jak Stella McCartney, Tom Ford czy słynny dom mody Burberry. Brytyjska ikona mody, odbierając nagrodę, złożyła podziękowania swojej rodzinie, a przede wszystkim mężowi. Victoria Beckham w wywiadach niejednokrotnie podkreśla, że sama jest głównym klientem docelowym swojej marki i nie podąża ślepo za trendami w modzie, wypracowując swój unikalny styl.

Z roku na rok kolekcje Beckham pokazują inne spojrzenie na modę oraz damską sylwetkę. Kolekcje ready-to-wear prezentowane dwa razy w ciągu roku szturmem zdobywają nowojorskie tygodnie mody. Projekty Victorii słusznie kojarzą się z minimalizmem, świetną formą oraz pięknym kolorem. Odejście od fasonów podkreślających ciało, na rzecz konstrukcji bardziej budujących sylwetkę na nowo, widoczne jest szczególnie w kilku ostatnich sezonach. Stroje są zaprojektowane z myślą o kobietach, o niekoniecznie idealnej figurze, sprawiają, że nabiera ona klasy, a taka misja marki modowej jest jak najbardziej autentyczna.

Z wizerunku dawnej Posh Spice nie pozostało nic poza tatuażami na nadgarstku. Victoria zachowała jednak ciekawość świata, chęć ciężkiej pracy i osiągania sukcesu. W wywiadach twierdzi, że przyświeca jej maksyma, że nie ma takiej rzeczy, której nie sposób zrobić lub wykonać. To motywują ją do pracy i szukania innych rozwiązań. Jest to częścią jej DNA.